Game Of Throns Bilim İnsanlarına Bunu da Yaptırdı

Taht Oyunları hayranı olan ve dizinin jeopolitik ortamından etkilenen bilim adamları, George R. R. Martin’in hayali kıtaları Westeros ve Essos’un coğrafi yapısını ve kıta hareketlerini jeoloji için tasarlanmış teknolojik yazılımla canlandırdı. Peki amaçları neydi?

Kuşkusuz yüksek bütçeli görsel efektler, sürükleyici hikaye ve karakterler arasındaki güç oyunları Game of Thrones’un başarısının kilit unsurlarıydı.

Ancak George R. R. Martin’in hayali dünyasında; Yedi Krallığın büyüleyici jeolojik ortamlarının büyüleciliği de dizinin başarısında pay sahibiydi.

Dothraki’nin bozkır otlaklarının nefes kesen sinematografisi, Duvarın kuzeyindeki karla kaplı volkanik tepeler; her biri farklı toplulukları şekillendiren zıt topografyayı gösteriyordu. Dragonstone kalesinin çevresindeki volkanik kayalıklardan elde edilen Dragonglass (obsidyen) ve Valiryan çeliği gibi unsurlar da hayali dünyaların jeolojisinin dikkat çeken unsurlarıydı…

Yıllarca insanları heyecandan heyecana sürükledikten sonra finali yapılan efsane dizi Game of Thrones’un hayranları arasında bilimadamları da vardı.

Live Science sitesinin haberine göre; Taht Oyunlarındaki çarpıcı coğrafik atmosferinden, iklim manzaralarından ve düzensiz mevsimlerden etkilenen Game of Thrones fanatiği jeologlar, dizinin coğrafi dünyasının jeolojik tarihi açıklayan simülasyonlar oluşturdular. Dizinin hayali kıtaları Westeros ve Essos’un coğrafi yapısını ve kıta hareketlerini jeoloji için tasarlanmış teknolojik yazılımla canlandırdılar.

Taht Oyunları dizisinin Tektonik (kıta hareketleri) simülasyonu, Sydney Üniversitesindeki Yerbilimleri Okulu’nda, Dünya’nımızın tektonik modellemesi için geliştirilmiş GPlates adlı yazılım kullanılarak oluşturuldu.

Game of Thrones dizisinin  fantastik dünyasında, kıtaların hareketi ve okyanusların oluşumu  gibi jeolojik süreçleri açıklamak için, nehirleri oyan ve büyük okyanuslar yaratan depremler ve dağları oluşturan volkanik patlamalar oluşturuldu…

Bilimadamları bu ilginç simülasyonu oluşturmak için iki nedenleri olduğunu söylüyor; “Öncelikle bilim adamlarının eğlenmeye ihtiyacı var. Eğlenmek için yaptık ama aynı zamanda dizinin popülerliğini kullanarak insanlara jeolojiyi sevdirebileceğimizi de düşündük. Bu çalışmanın, insanlara plaka tektoniği bilimini daha iyi anlada yardımcı olacağını umuyoruz. Dünyanın geçmişini bilmek bizim için günümüzü ve hatta geleceğimizi anlamak ve şekillendirmek açısından kilit önem taşıyor”

jeolojik olaylar, politik ve sosyal tarihi etkileyebilir

Bilim adamları; “Plaka tektoniği iklim değişikliklerinin ve yer hareketlerinin önemini farketmemize ve tıpkı Taht Oyunları dünyasında olduğu gibi jeolojik olayların politik ve sosyal tarihi etkileyebileceğini anlamamıza yardımcı olabilir” diyorlar.

Oluşturulan animasyon ilk önce hayali Westeros ve Essos kıtalarının tektonik evrimini gösteriyor ama aynı zamanda, Dünya’nın tektonik harekerlerine de gönderme yapıyor.

Bilim adamları eldeki bilimsel verilerle Dünya’nın tektonik evrimini ortaya çıkarabilmek için aynı yazılımı kullanıyor.  Aynı teknoloji, bilgisayar oyunları, filmler ve TV şovlarında ya da diğer yaratıcı arayışlarda kullanılabilecek gelişen haritalar oluşturan profesyeneller ya da hobi amaçlı “gezegen üreticileri” tarafından da kullanılıyor.

Bilim adaları bir tür “yap boz oyunu” olarak tanımladıkları yazılımı normalde,  dünyamızın kıtaların nasıl şekillendiğini açıklamak ve gerçek tektonik plakakların ne tür değişimler geçirdiğini anlaşılır kılmak için kullanıyorlar.

mistikalem.com

CEVAPLA

Lütfen yorumunuzu girin!
Lütfen bir isim girin