Türkiye'de korsan oyun kullanımı geriledi



Yıllık oyun harcaması 773,9 milyon dolara ulaşan Türkiye, gerek oyun geliştirici ekipleriyle gerekse espor takım ve organizasyonlarıyla dünya çapında tanınmaya başladı. Türkiye, 13 milyonluk genç nüfusunun da içinde bulunduğu 30,8 milyonluk oyuncu kitlesiyle hızla büyüyen oyun pazarlarından. Yıllar önce yalnızca Türkiye’nin değil dünyanın da en çok sıkıntı yaşadığı konuların başında korsan yazılım ve korsan oyunlar geliyordu.  2003’ün son aylarında ortaya çıkan ve arkasında Valve bulunan Steam’in öncülüğünde, korsan oyun kullanımının geriledi. Monster Notebook yaptığı basın açıklamasına Steam’in fiyat politikası önemli rol oynadığı belirtilerek, kutulu dijital oyunlara oranla daha düşük ederler karşılığında kullanıcılara sunulan oyunların, özel gün ya da mevsim indirimleriyle geniş kitlelere ulaştığını idfade etti. Monster Notebook Kurumsal İletişim Müdürü Kayra Keri Küpçü, markanın her sene ortalama yüzde 30 büyüme yakaladığını belirterek, kısa vadede Avrupa ve ABD’ye de açılmak istediklerini bildirdi. Açıklamada şu bilgilere yer verildi: "Steam’in düşük fiyat politikası, Türkiye’de de rağbet gördü ve 2017 yılı itibariyle Steam’deki Türk kullanıcı sayısı 6 milyona yaklaştı. 22 Ekim 2014 tarihinde Steam’in başlattığı uygulamayla oyunların Türk lirası üzerinden satılması ise kullanıcı sayısının artışındaki temel etkenlerden biri. Bir diğer etken ise büyük oyun geliştiricileri firmaların, Türkiye’deki oyuncuları önemsemeleri ve oyunlarına Türkçe dil desteği eklemeleri. Türkiye’de faaliyet gösteren irili ufaklı oyun yerelleştirme ekiplerinden de yardım alarak oyunlarına Türkçe seslendirme ve alt yazı ekleyen oyun firmaları, bu sayede oyunlarını İngilizce bilmeyen oyuncularla da kiosklayabildi.